Comenius - Eredmények
 
Nyomtatás

 

 

 

A projektet végrehajtó öt ország eltérő földrajzi, nyelvi és kulturális adottságokkal rendelkezett. A soknyelvűség ellenére a közösen használt angol nyelven történt kommunikáció elősegítette a kísérő tanárok és a diákok együttműködését. A projekt mobilitásai lehetőséget adtak arra, hogy a diákok bemutathassák egymásnak, országukat, városukat, iskolájukat, mindennapi életüket és kulturális hagyományaikat. A diákok felismerték a nemzetközi együttműködés előnyeit, megbeszélhették egymás politikai nézeteit, gondolatot cseréltek az Európai Unió jelenéről és jövőjéről.

 

Megvitatták egymás oktatási rendszerét, iskolájuk szakképzési helyzetét, osztálytermük jelenlegi állapotát és felvázolták elképzeléseiket egy jövőbeni új osztályteremről. A projekt révén a diákokat bevontuk egy öt országot átfogó nemzetközi együttműködésbe. A tanulók részt vettek egy olyan közös munkában, amely a tanulói környezet javítását tűzte ki célul. A munka során ráébredtek arra, hogy milyen előnyei és hátrányai lehetnek egy közös munkának. A mobilitások segítségével az öt helyszínen a munkavégzés közben, pedig megoszthatták egymással gondolataikat és jövőbeni elképzeléseiket.

 

A projekt egyik célja az idegen nyelvoktatás és kommunikáció fejlesztése volt. Mivel a munkanyelv az angol volt, ezért a diákok arra voltak kényszerítve, hogy aktívan használják. Ugyanakkor ahhoz, hogy a pályázatban részt vehessenek egyik feltétel az volt, hogy jól beszéljék az angol nyelvet. Kreativitásukat fejlesztettük azáltal, hogy közös prezentációkat, videókat és nem utolsó sorban a virtuális osztályterem megtervezését kellett elkészíteniük. Elkészítették a projekt logoját és egy közös fali képet a puzzle darabokból, melyet Comenius Puzzle-nek hívtunk egymás között.

Társadalmi és polgári alkalmasság, a társas és személyes kompetenciák mind-mind fontosak voltak diákjaink számára a pályázat sikeres végrehajtása érdekében.